Igal tööinimesel on õhtuti kindlasti palju häid ja veel paremaid mõtteid, mida järgmine päev tööl ette võtta. Samas kardetavasti on iga järgmine hommik erinev kui plaanitud ja päeva õhtusse saates tundub, et mitte midagi tarka ega plaanitud ei saanudki korda saadetud, kuigi tööpäev oli megaintensiivne, üliaktiivne ja aega jäi puudugi.
Mida siis sellises olukorras teha? Kuidas päev võiks paremini õnnestuda?
1. Häälesta end töölainele juba tööle teel olles. Pahatihti läheme me tööle peas veel kas hommikused kodused mõtted või siis kuulates sisutuid raadiosaateid autoroolis olles. Selline tegevus võib tunduda hea vahepalana ja aja maha vtjana, ent seetõttu pole ka tööle jõudes tegelikult vaim valmi alustama. Mõtle parem juba tööle minnes, mida sa päevalt ootad, mida hakkad tegema ning mis on kõige esimene asi, mille tööle jõudes tööalaselt (just tööalaselt!) korda saadad. Oluline asi - söö hommikul et energiatase oleks ikka kõrge!
2. Ainult kaks toimingut. Sea endale kaks kõige suuremat eesmärki, mida sa igal juhul tahad saavutada konkreetse tööpäeva jooksul. Kirjuta need tööle jõudes üles, ükskõik kuhu, aga pane naad kirja nii, et need sul silme ees oleks. Kirjuta lihtne kava, kuidas need tegevused lõpuni päeva jooksul saad viia ja hakka tööle. Sea eesmärgiks need toimingud enne lõunat lõpetada.
3. Ebameeldivad tegevused esimesena. Inimlik on ebameeldivaid asju edasi lükata, kuid siis kipuvad nad kuhjuma ning seda enam koormama mõtteid ning rikuvad sellega kogu päeva ja võib-olla ka õhtu.Ebameeldivate tegevuste kiire lõpule viimine aitab muude ülesannete kiiremale täitmisele oluliselt kaasa.
4. Keskendu kriitilistele e-kirjadele. Keskmiselt vaid 25-35% e-malidest on olulised ja vajavad kiiret vastust. Märgi need kirjad lipukestega ja vasta neile enne kui lähed lõunale.
5. Juhi ise oma aega. Iga päev on täis mitteplaanitud tegevusi ning väliseid segajaid. Olgu selleks saabuvad sõnumid, uued e-mailid, messengerivestlused, kutsed kohtumistele, küsivad kolleegid. Enamasti tunduvad need sellised, millele tuleks koheselt vastata, sest muidu lähevad nad meelest ära või siis jääb midagi tegemata. Tegelikkuses - pane need asjad endale arvuti kõrvale kirja märkustena, millele peaksid reageerima. Nii ei lähe need sõnudmid, vestlused jms meelest ära ning saad lõunapausil või siis kui ülalnimetatud kaks toimingut on lõpule viidud rahuliku meelega juba vastata ja reageerida.
Usun, et ülalöeldut meeles pidades ja nii ka käitudes avastate, et äkitselt tekib palju vaba aega igasuguste meeldivate toimingute tegemiseks ning töö saab palju kiiremini ja tulemuslikumalt tehtud
Mõtted on pärit Eva Wisnik-ult (http://www.wisnik.com/wp-content/uploads/2014/09/Real-Simple_TM_2014.pdf)
Comments